Müügi- ja tarnetingimused

1. Rakendusala

1.1  Käesolevad müügi ja tarne üldtingimused (edaspidi: Tingimused) kehtivad kõigi Alumeco ApS või selle sidusettevõtete (edaspidi: Müüja) toodete (edaspidi: Tooted) tarnimisel kõigile klientidele (edaspidi: Ostja), välja arvatud juhul, kui kirjalikult on kokku lepitud teisiti. Sidusettevõtted on ettevõtted, mida Alumeco ApS otseselt või kaudselt kontrollib aktsiate või hääleõiguste kaudu.

1.2  Kõik käesolevate tingimuste muudatused või kõrvalekalded, mis võivad olla täpsustatud Ostja tellimuses vms, peavad olema Müüja poolt kirjalikult heaks kiidetud.

1.3 Kui Ostja nõustub Toodete saatmise või kohaletoimetamisega või võtab Tooted vastu, loetakse, et Ostja on käesolevate tingimustega nõustunud. 

 

2. Teave toodete kohta

2.1 Igasugune Toodete kohta käiv teave, sealhulgas (kuid mitte ainult) nende kaal, kvaliteet, tehnilised ja muud andmed, mis on esitatud kataloogis, kirjelduses, brošüüris, reklaamis jne, olenemata sellest, kas teave on esitatud kirjalikult, suuliselt, elektrooniliselt, veebis või allalaaditud kujul, loetakse üksnes informatiivseks ja on siduv ainult siis, kui Müüja on seda pakkumises või tellimuse kinnituses selgelt märkinud. Ostja erinõuded on siduvad ainult juhul, kui Müüja on need kirjalikult kinnitanud. 

 

3. Hinnad ja tellimine

3.1 Toodete hinnad on esitatud ilma käibemaksu ja muude maksudeta. Müüja jätab endale õiguse kohandada tarnimata kaupade kokkulepitud hindu valuutakursside muutumise, materjalide, alltöövõtjate hinnatõusu, tollimaksude muutumise, palkade muutumise, valitsuse sekkumise või sarnaste juhtumite korral, mis sõltuvad Müüja tahtest vähe või ei sõltu sellest üldse mitte.

3.2  Kui Müüja esitab kirjaliku pakkumise, millesse ei ole märgitud selle konkreetset vastuvõtmise tähtaega, kaotab pakkumine kehtivuse, kui Müüja ei saa pakkumise vastuvõtmise kohta teadet 7 päeva jooksul alates pakkumise esitamise kuupäevast (edaspidi: pakkumise vastuvõtmise tähtaeg).

3.3 Ostjal ei ole õigust pakkumist kolmandale isikule üle anda. 

 

4. Tellimuse kinnitus / pakkumise vastuvõtmine

4.1 Käesolevate tingimuste alusel esitatud tellimust loetakse Ostja pakkumiseks Toodete ostmiseks. Müüja ei loe tellimust vastuvõetuks enne, kui Ostja on Müüjalt saanud kirjaliku või elektroonilise tellimuse kinnituse. Kui Müüja ei saa Ostjalt pakkumise vastuvõtmise tähtaja jooksul Müüja esitatud pakkumise kohta kirjalikku kinnitust, loetakse, et Müüja ei ole siduvat lepingut sõlminud.

4.2 Kui Ostja ei nõustu tellimuse kinnituse sisuga, peab Ostja esitama oma vastuväite kirjalikult ning Müüja peab selle saama 48 tunni jooksul alates tellimuse kinnitamise kuupäevast.

 

5. Kvaliteet

5.1 Ostja vastutab selle eest, et tehnilised andmed ja kõik materjalid vastaksid Ostja vajadustele, seega ei vastuta Müüja Toodete sobivuse eest Ostja kavandatud kasutamiseks.

5.2 Kui konkreetsele tootele kehtib Euroopa (EN) standard, peavad Müüja tooted sellele standardile vastama.

5.3 Sertifikaate väljastatakse ainult pooltevahelise asjakohase kokkuleppe alusel. Sertifikaatide puhul kehtib Müüja garantii ainult sertifikaadis sisalduvale teabele niivõrd, kuivõrd see puudutab konkreetselt Müüja toodetud osi.

 

6. Kogus

6.1 Tarnitud Toodete üldkoguse lubatud hälve on -/- 10% määratud kogusest.

6.2 Kõik kindlaksmääratud kaaludel, ühikutel või pikkustel põhinevad arvutused tehakse vastavalt tööstusstandarditele.

 

7. Maksmise kord ja tähtajad

7.1 Makse tehakse Müüja poolt määratud tingimustel, mis on täpsustatud tellimuse kinnituses. Kui maksetingimusi pole täpsustatud, tehakse makse ette.

7.2 Intressi arvestatakse alates tähtaja lõpust, kohaldades kehtivate seadusete kohaselt lubatud kõrgeimat intressimäära.

7.3 Ostja maksevõime vähenemise korral jätab Müüja endale õiguse igal ajal muuta maksetingimusi ja/või peatada tarnimine.

7.4 Igal Müüja sidusettevõttel on õigus tasaarvestada oma nõuded Ostja vastu Ostja nõuetega Müüja sidusettevõtete vastu.

7.5 Ostjal ei ole õigust ostuhinna osalist tasumist mis tahes vastunõude tõttu edasi lükata.

7.6 Kui tarne peatatakse Ostjast tulenevatel asjaoludel, arveldab Ostja Müüjaga nii, nagu oleks tarne toimunud kokkulepitud ajal, välja arvatud juhul, kui Müüja annab Ostjale kirjalikult teistsuguse korralduse.
7.7 Mitte mingid kaebused ei anna Ostjale õigust jätta tarnitud toodete eest maksmata.

 

8. Omandiõiguse säilitamine

8.1 Kui omandiõiguse säilitamine

on kohaldatava õiguse kohustuslike sätete kohaselt võimalik, jäävad tooted Müüja omandisse, kuni Müüjale või tema õigusjärglasele on ostuhind ja kõik tekkinud kulud täielikult tasutud.

8.2 Pärast müüdud Toodete asendamist või ümber töötlemist jääb asendatud või ümber töödeldud toodete omandiõigus müüdud Toodete väärtuse ulatuses Müüjale.

 

Kõikide Saksamaale ja Austriasse suunduvate tarnete puhul asendab see (uus) jaotis 8 täielikult (olemasoleva) punkti 8 „Omandiõiguse säilitamine“ sõnastuse. Käesolevale uuele jaotisele 8 kohaldatakse üksnes Saksamaa õigust, olenemata punktis 24.2 sätestatud kohaldatavast õigusest.

 

8.1 Tooted jäävad Müüja omandisse kuni täieliku ostuhinna tasumiseni Müüjale või tema õigusjärglasele. Kui Ostja rikub poolte kokkulepet, sealhulgas, kuid mitte ainult, maksekohustust, on Müüjal õigus Tooted oma valdusse võtta.

8.2 Ostja peab Tooteid nõuetekohaselt käsitsema, omama Toodetele vastavat kindlustust ja tagama Toodete vajaliku hoolduse.

8.3 Kuni ostuhinna täieliku tasumiseni ning juhul, kui kolmandad isikud omandavad õigused toodetele või tekivad muud piirangud, peab Ostja neist Müüjat viivitamatult kirjalikult teavitama.

8.4 Ostja võib käesoleva 8. jaotise „Omandiõiguse säilitamine” sätete kohaseid Tooteid edasi müüa ainult oma tavapärase äritegevuse käigus. Sellisel juhul loovutab Ostja Müüjale kõik sellisest edasimüügist tulenevad nõudeõigused, olenemata sellest, kas Tooteid on ümber töödeldud või mitte. Olenemata Müüja õigusest nõuda otsemakset, on Ostjal õigus saada tasu loovutatud nõuete alusel. Sel eesmärgil kohustub Müüja mitte nõudma loovutatud nõuete alusel makseid, kui Ostja täidab kõik oma maksekohustused ja tema vastu ei esitata maksejõuetusmenetluse või sarnase menetluse algatamise või maksete peatamise avaldust.

 

9. Kohaletoimetamine

9.1 Tarne toimub EXW tingimustel (Incoterms 2020) Müüja pakkumises või vajaduse korral tellimuse kinnituses määratud asukohta.

9.2 Tarneaeg on täpsustatud Müüja pakkumises või vajaduse korral tellimuse kinnituses.

9.3 Tarneaeg algab Müüja tellimuse kinnitusest, kuid mitte varem kui kuupäevast, mil Müüja saab kätte spetsifikatsioonid, sealhulgas kinnitatud joonised, kuhu on märgitud mõõdud ja mõõtmed. Kui selliseid spetsifikatsioone tellimuse kinnitamise päeval ei saada, arvestatakse tarneaega päevast, mil Müüja need kätte saab.

9.4 Kui tarne viibib Müüjast tulenevatel asjaoludel 3 (kolme) tööpäeva võrra, loetakse tarne igal juhul õigeaegseks.

9.5 Kui Müüja ei toimeta kaupa ettenähtud tarneaja jooksul kohale, on Ostjal õigus kirjalikult määrata mõistlik tähtaeg, mis on olemasolevate ja standardtoodete puhul vähemalt 5 (viis) tööpäeva ning eritellimusel valmistatud (kohandatud) toodete puhul 20 (kakskümmend) tööpäeva. Kui Ostja määratud tähtaja jooksul tarnet ei toimu, on Ostjal õigus kirjalikult keelduda vastavate Toodete või osa nende kohaletoimetamisest.

9.6 Kui Ostja keeldub punktis 9.5 sätestatud korras kõigi või osa saadaolevate ja standardsete Toodete kohaletoimetamisest, on Ostjal õigus osta sarnaseid tarneteenuseid kolmandalt isikult ja nõuda Müüjalt lisakulude hüvitamist. Müüja vastutus selliste või mis tahes muude Ostjaga seotud kulude katmise eest ei saa ületada arvel märgitud Müüja esialgse tarne või osalise tarne väärtust.

Kui Ostja keeldub punktis 9.5 sätestatud korras kõigi või osa individuaalselt kohandatud (loodud) Toodete kohaletoimetamisest, ei ole Ostjal õigust teha Müüja kulul alternatiivset ostu ega õigust nõuda Müüjalt tekkinud kahjude hüvitamist.

9.7 Kui Müüja ei tarni Tooteid punktis 9.5 sätestatud tähtaja jooksul, peavad mõlemad pooled tegema heas usus koostööd, et leida vastastikku vastuvõetav lahendus kohaletoimetamise tagamiseks.

9.8 Kui Toodete tarnimine viibib Müüja olukorra tõttu, millele on viidatud punktis 16 „Vääramatu jõud“, lükkub tarneaeg edasi seni, kuni selline olukord kestab.

9.9 Igal juhul on Müüja kohustatud viivitusest teada saades Ostjat viivitamatult muudetud tarneajast teavitama.

 

10. Pakkimine

10.1 Pakend, sh kaubaalused, toodetakse Ostja kulul, välja arvatud juhul, kui on selgelt märgitud, et see sisaldub hinnas.

10.2 Pakendid ja kaubaalused tagastatakse ainult konkreetselt selle suhtes kokku leppides.

 

11. Tühistamine ja muudatused

11.1 Tellimust ei saa tühistada ega muuta, välja arvatud juhul, kui Müüja nõustub sellega kirjalikult hiljemalt kümne (10) tööpäeva jooksul pärast tellimuse kinnitamise kuupäeva.

11.2 Ostja hüvitab Müüjale kõik sellise tühistamise tagajärjel tekkinud kulud ja kahjud, mille kogusumma ei tohi olla väiksem kui 10% tühistatud Toodete kokkulepitud ostuhinnast ilma käibemaksuta.

 

12. Tootemuudatused

12.1 Müüjal on õigus muuta kokkulepitud spetsifikatsioone ette teatamata, kui seda on võimalik teha Ostjale olulist ebamugavust tekitamata.

 

13. Kohustus kontrollida Tooteid ja kaebusi

13.1 Müüdavate Toodete kättesaamisel on Ostja kohustatud need viivitamatult üle kontrollima vastavalt tavapärasele äripraktikale. Kui tarnitakse ebapiisav kogus või sobimatud tooted, siis Ostja

teavitab sellest Müüjat viivitamatult.

13.2 Transpordi käigus tekkinud kahjustuste või muude nähtavate kahjustuste korral tuleb vastav kahjustus dokumenteerida ja märkida saatelehele Toodete kättesaamisel.

13.3 Kui Ostja avastab hiljem defekte, mida ta hoolimata hoolikast kontrollimisest üleandmise ajal tuvastada ei suutnud, on Ostja kohustatud Müüjat nendest defektidest viivitamatult teavitama.

13.4 Olenemata punktis 13.3 sätestatust, võib Ostja esitada defektide kohta nõude hiljemalt 6 (kuue) kuu jooksul alates Toodete kohaletoimetamisest.

13.5 Kui Ostja ei teavita Müüjat viivitamatult punktis 13 sätestatud viisil, ei ole Ostjal õigust esitada Müüja vastu nõudeid seoses eelpool mainitud defektide või ebapiisava kogusega. 

 

14. Vastutus defektide eest

14.1 Kui käesolevate tingimuste alusel esitatakse mõistlik ja õigeaegne nõue, kõrvaldab Müüja oma äranägemisel defekti, asendades või parandades Toote. Selline defektide kõrvaldamine tuleb korraldada viivitamatult ja teostada mõistliku aja jooksul. Defektide kõrvaldamine toimub üldjuhul ebakvaliteetse Toote asukohas, välja arvatud käesolevas punktis 14 sätestatud juhtudel. Nõudmisel saadab Ostja ebakvaliteetse osa või Toote Müüjale ning Ostja vastutab ka ebakvaliteetse osa või Toote nõuetekohase pakendamise ja transpordi eest. Pärast defektide kõrvaldamist ei ole Ostjal enam Müüja vastu pretensioone seoses Toote halva kvaliteediga. Müüja omandab omandiõiguse asendatud/tagastatud Toodetele.

14.2 Ostja katab Müüjale seoses defektide kõrvaldamisega  tekkinud lisakulud, mis on Müüjale tekkinud seetõttu, et defektsed Tooted asuvad mujal kui tarnekohas. Kui lahtivõtmine või kokkupanek hõlmab rohkem kui ainult Tooteid, katab Ostja nimetatud töö ja sellega seotud kulud.

14.3 Kui Ostja kaebus on alusetu, hüvitab Ostja kõik töö- või toote kohaletoimetamise kulud ja muud Müüja poolt defektide kõrvaldamiseks kantud kulud.

14.4 Kui Müüja ei täida oma kohustust defektid mõistliku aja jooksul kõrvaldada, on Ostjal õigus kirjalikult määrata defektide kõrvaldamiseks mõistlik tähtaeg, mis ei ole lühem kui 10 (kümme) tööpäeva. Kui defekte selle aja jooksul ei kõrvaldata, võib Ostja oma äranägemise järgi: 1) Müüja kulul, kuid Ostja vastutusel tellida uusi osi/tooteid, tingimusel et Ostja teeb seda mõistlikult ja heas usus ning et kulud ei ületa hinda, mille Ostja algselt Müüjale vastava Toote/Tooteosa eest maksis; või 2) nõuda Toote/Tooteosa kokkulepitud ostuhinna proportsionaalset alandamist mitte rohkem kui 15%. Kui defekt on nii tõsine, et see vähendab oluliselt Ostja poolt Tootest või selle olulisest osast lepingu alusel saadavat kasu, võib Ostja Müüjale kirjalikult teatades lepingu lõpetada Toote selle osa suhtes, mida defekti  tõttu ei saa poolte ettenähtud otstarbel kasutada.

14.5 Kui Ostja lõpetab lepingu osaliselt vastavalt punktile 14.4, on Ostjal õigus nõuda Ostja asendustoodete ostmisega seotud kulude hüvitamist. Selline hüvitis ei tohi siiski ületada alghinda, mille Ostja maksis Müüjale lepingu vastava osa eest.

14.6 Müüja vastutus kehtib 12 (kaksteist) kuud alates kauba tarnimise kuupäevast. Osade tagastamise, asendamise või parandamise korral kehtib Müüja vastutus defektide eest 12 (kaksteist) kuud alates asendatud osa kohaletoimetamise, asendamise või parandamise kuupäevast, kuid mitte kauem kui 24 (kakskümmend neli) kuud alates esialgse kohaletoimetamise kuupäevast.

 

15. Vastutuse piirang

15.1 Müüja vastutab ainult dokumentaalselt tõestatud otseste kahjude eest. Seega ei vastuta Müüja järgmiste kahjude või kahjustuste eest, mis tulenevad käesolevate tingimuste alusel sõlmitud lepingust või on sellega seotud: 1) kahju, mis tuleneb tootmise, kasumi, tulu, prestiiži või oodatava säästu vähenemisest; või 2) andmete kaotsiminekust või hävimisest; või 3) mistahes muu kahju või kaudsed kahjud, mis tulenevad viivitustest või defektidest müüdud toodetes.

15.2 Müüja vastutus kahju või kahjustuse eest, mis tuleneb käesolevate tingimuste alusel sõlmitud lepingust või on sellega seotud, piirdub Müüja poolt Ostjale vastava lepingu alusel arve esitanud kogusummaga.

15.3 Punktides 15.1 ja 15.2 sätestatud piirangud ei kehti Müüja raske hooletuse või tahtliku väärkäitumise korral.

15.4 Müüjat ei saa pidada vastutavaks Ostjale antud nõuannete eest jooniste või projekti ettevalmistamise kohta.

 

16. Vääramatu jõud (force majeure)

16.1 Müüja vabaneb järgmistel asjaoludel vastutusest, kui need asjaolud takistavad Müüjal lepingut täita või raskendavad ebamõistlikult selle täitmist: töökonfliktid ja muud Müüja mõistliku kontrolli alt väljuvad asjaolud, näiteks tulekahju, sõda, terrorism, mobilisatsioon või ettenägematud sõjaväekohustused, mis on oma ulatuselt sellega samaväärsed, rekvisitsioon, vahistamine, valuutapiirangud, ülestõusud ja rahutused, rahvusvaheline blokaad, transpordivõimaluste puudumine, toote üldine kättesaamatus, võimupiirangud, EL-i või muude institutsioonide erakorraline sekkumine, riiklik regulatsioon, pandeemiad ning alltöövõtjate tarne ebaõnnestumine või hilinemine, mis tuleneb teatavatest käesolevas punktis nimetatud asjaoludest.

16.2 Kui punktis 16.1 nimetatud asjaolud ilmnevad enne pakkumise esitamist või lepingu sõlmimist, vabaneb Müüja vastutusest üksnes juhul, kui nimetatud asjaolude mõju lepingu täitmisele ei olnud lepingu sõlmimise ajal võimalik ette näha.

16.3 Kui punktis 16.1 nimetatud asjaolud on Ostjale kahjulikud, katab Ostja Müüja kulud, mis on seotud Toodete ladustamise ja kaitsmisega sellistel asjaoludel.

16.4 Kui punktis 16.1 nimetatud asjaolud takistavad lepingu täitmist kauem kui 3 (kolm) kuud, on pooltel õigus lepingu täitmata osa lõpetada ilma hüvitist maksmata.

16,5 Punktis 16.1 nimetatud asjaolu ilmnemisel kohustuvad nii Müüja kui ka Ostja teist poolt sellest viivitamatult teavitama.

 

17. Vastutus Toodete eest

17.1 Müüja ei vastuta Toote poolt pärast selle kohaletoimetamist ja Ostja valduses olemise ajal tekitatud varalise kahju eest. Müüja ei vastuta ka Ostja valmistatud toodetele või toodetele, mille osaks Ostja tooted on, tekitatud kahjustuste eest. Müüja vastutab toodete eest ainult niivõrd, kuivõrd selline vastutus on sätestatud tootevastutust reguleerivate kehtivate seaduste kohustuslikes sätetes.

17.2 Müüja vastutus on piiratud punktis 15 „Vastutuse piiramine” sätestatud korras.
 
17.3 Müüja vastutab ainult kannatanud osapoole ees; seega ei saa Ostja esitada Müüja vastu mingeid nõudeid seoses kahjuga, mis tuleneb Ostja poolt esitatud nõudest ebakvaliteetse toote põhjustatud kahjude eest.

17.4 Kui kannatanud osapool esitab Müüjale nõude ebapiisava kvaliteediga toodete põhjustatud kahju eest, jätab Müüja endale õiguse nõuda Ostjalt kahju hüvitamist, kui kahjunõue ei olnud põhjustatud Toodete puudustest või Müüja hooletusest.

17.5 Kui kolmas isik esitab ühe osapoole (Ostja või Müüja) vastu nõude ebapiisava kvaliteediga toodete tekitatud kahju eest, on vastav osapool kohustatud sellest viivitamatult teist poolt teavitama.

 

18. Tagastatavad tooted

18.1 Tooteid saab tagastada ainult pärast Müüjaga selles eraldi kokkuleppe saavutamisel.

18.2 Kui on kokku lepitud toodete tagastamine vastavalt punktile 18.1, väljastatakse tagastatud Toodete eest krediidiarve, kui need Tooted on kahjustamata ja kui toodetud/tehases pakendatud materjalide puhul on need materjalid kahjustamata originaalpakendis, kui kirjalikult ei ole kokku lepitud teisiti.

 

19. Tööriistad

19.1 Kui Müüjaga sõlmitud leping näeb ette tehases tööriistade tootmise eest tasumise, omandab Ostja ainult õiguse seda tööriista kasutada ega omanda selle tööriista omandiõigust ega õigust nõuda tehaselt selle tööriista üleandmist. Selliseid tööriistu tuleb säilitada vähemalt 36 (kolmkümmend kuus) kuud alates viimasest tootmiskuupäevast, mille järel võib need Müüja nõudmisel ette teatamata hävitada.

 

20. Edasimüügi ja teatud eesmärkidel kasutamise keeld

20.1 Ostja garanteerib, et Müüja tooteid ei kasutata ega müüda edasi eesmärkidel, mis on seotud keemia-, bioloogiliste või tuumarelvadega või selliste relvade kandmiseks võimeliste rakettidega.

20.2 Ostja garanteerib, et Müüja tooteid ei müüda üksikisikutele, ettevõtetele ega muudele organisatsioonidele, kui Ostjal on teavet või kahtlusi, et nad on seotud terroristliku või narkootikumidega seotud tegevusega.

20.3 Müüja toodetele võivad kehtida ekspordikontrolli eeskirjad ja seetõttu võib nende müük riikidele või klientidele, kelle suhtes kehtivad ekspordi-/impordikeelud, olla piiratud. Ostja on kohustatud Müüja tooteid sellistesse riikidesse või klientidele edasi müües selliseid piiranguid järgima.

20.4 Ostja ei tohi Müüja tooteid edasi müüa, kui tal tekib kahtlus või ta kahtlustab, et tooteid võidakse kasutada eespool nimetatud tingimusi rikkuvatel eesmärkidel.

20.5 Kui Ostja teab või kahtlustab, et ülaltoodud tingimusi on rikutud, peab Ostja sellest Müüjale viivitamatult teatama.

20.6 Ostja vabastab Müüja täielikult vastutusest kõigi Müüja vastu esitatud nõuete osas, mis tulenevad Ostja poolt punktide 20.1–20.5 mittetäitmisest.

 

21. Sanktsioonid

21.1 Ostja nõustub ja garanteerib, et järgib kõiki kohaldatavaid sanktsioone, sealhulgas USA, EL-i või ÜRO ning vajaduse korral ka teiste riikide ja osariikide kehtestatud impordi-/ekspordipiiranguid ja ekspordikontrolli seadusi ja määrusi, niivõrd kui see ei ole vastuolus USA, EL-i või Taani seadustega.

21.2 Ostja tagab, et ei Ostja ise ega tema omanikud ega ükski Ostja tütarettevõtetest ega ükski Ostja juhtkonna liige ega Ostja muud töötajad ei riku Ameerika Ühendriikide, EL-i või ÜRO kehtestatud sanktsioone, nad ei ole uurimise all eelpoolmainitud sanktsioonide rikkumise eest ega pole ühegi nimetatud sanktsioonidega hõlmatud isiku ega üksuse kontrolli all ega tegutse nende nimel.

21.3 Müüja ei ole kohustatud Tooteid Ostjale müüma, tarnima ega üle andma, kui seda keelatakse USA, Ühendkuningriigi, EL-i või ÜRO kehtestatud sanktsioonidega.

21.4 Ostja vabastab Müüja täielikult vastutusest kõigi Müüja vastu esitatud nõuete osas, mis tulenevad Ostja poolt punktide 21.1–21.2 mittetäitmisest.

 

22. Andmekaitse

22.1 Müüjaga seotud ettevõtetel ja Müüja alltöövõtjatel on õigus töödelda ja säilitada Ostja kontaktisikute isikuandmeid, sh ees- ja perekonnanime ning kontaktandmeid. Müüja töötleb seda teavet oma kohustuste täitmiseks Ostja ees, näiteks kliendisuhete haldamise ja maksetehingutega seotud kohustuste täitmiseks.

22.2 Müüja peab isikuandmete kaitse tagamiseks kasutama piisavaid lepingulisi ja tehnilisi meetmeid. Müüja säilitab isikuandmeid seni, kuni ärisuhe kestab.

22.3 Isikuandmete kaitse üldmäärus sätestab Müüja poolt isikuandmete töötlemisega seotud õigused. Lisateavet saab Müüja veebisaidilt või Müüja kontaktisikuga ühendust võttes.

 

23. Osaline kehtetus

23.1 Kui üks või mitu käesolevate tingimuste sätet muutuvad kehtetuks, ebaseaduslikuks või jõustamatuks, ei mõjuta see ülejäänud sätete kehtivust, seaduslikkust ega jõustatavust.

 

24. Vaidlused

24.1  Ostja ja Müüja peavad püüdma kõik vaidlused ja lahkarvamused lahendada sõbralikul teel.

24.2 Kõik poolte vahelised vaidlused, mis on seotud lepingu ja sellega seotud asjaoludega, tuleb lahendada vastavalt Müüja asukohariigi seadustele.

24.3 Vaidlused lahendatakse eranditult Taani kohtutes, samuti Müüja tegevuskohajärgses kohtus või selles kohtus, mida Müüja peab mõlemale poolele kõige soodsamaks, näiteks kohtumenetluse pikkuse tõttu.

 

Version 2022-11